Kars Asya ve Avrupa'yı Buluşturuyor: Yeni Projelerle Sınırları Kaldırıyor!
Kars demiryolu, Asya ile Avrupa'yı bir araya getiriyor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı sayesinde, 2025'in ilk 7 ayında 250 bin ton yük başarıyla taşındı.

Kars Ticaret ve Sanayi Odası (KATSO) Başkanı Kadir Bozan, Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattı üzerinden 2025'in ilk yedi ayında gerçekleştirilen yük taşımacılığı miktarının 250 bin tona ulaşmış olduğunu duyurdu. Bozan, bu artışın bölge ekonomisi açısından kayda değer bir gelişme olduğunu ifade etti.
KONTEYNIR GİRİŞLERİNDEKİ GÖRÜNEN ARTIŞ
Bozan, 2024-2025 yıllarında konteynır girişlerinde yaklaşık 3-4 katlık bir yükselme beklediklerini belirtti ve bunun Kars için önemli bir fırsat sunduğunu vurguladı. "Lojistik Merkezi'nin güçlendirilmesi ve serbest bölgelerin yanı sıra antrepoların ve laboratuvarların kurulması, ticaretin bölgede yeni bir ivme kazanmasına katkı sağlayacaktır" diye ekledi.

KARS’IN LOJİSTİK VE SANAYİ POTANSİYELİ
Kadir Bozan, "Şu an için tren sadece bölgemizden geçiyor, fakat bu durumdan yeterince yararlanamıyoruz. Merkezi hükümetten il bazlı teşvikler sağlanmasını ve altyapı yatırımlarının hızlandırılmasını talep ediyoruz" şeklinde konuştu. Kars'ta indirilen Çin ürünlerinin, sanayi ve ticaretin hızlı bir gelişim yaşamasına sebep olacağına, bunun da istihdamı artırarak işsizlik oranlarını düşüreceğine dikkat çekti.

İTHALAT VE İHRACATTA ÖNEMLİ ARTILAR
2024 yılı içerisinde BTK hattında 76 sefer yapılırken, 2025 yılının ilk yedi ayında bu sayı 151’e çıkarak yüzde 98,7 oranında bir artış kaydedildi. İthalat kapsamında taşınan konteyner sayısı yüzde 403 oranında artışla 971’den 4 bin 894’e yükselirken, ihracat konteynerleri de yüzde 13,5 artışla 910'dan 1.033’e yükseldi. İthalat yükü 46 bin tondan 235-250 bin tona, ihracat yükü ise 51 bin tondan 201 bin tona ulaştı.

BTK HATTI, TAŞIMACILIĞI HIZLANDIRDI
Bozan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının, Londra'dan Pekin'e uzanan koridorun önemli bir parçası olduğunu dile getirdi. "Normal şartlarda 40-60 gün süren taşımacılığın, bu hat aracılığıyla 12-14 güne düşmesi, lojistik açısından büyük bir avantaj sağlıyor" ifadelerini kullandı.
Kars üzerinden gerçekleşen yük taşıma miktarı ve sefer sayılarındaki artış, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın 2030 ve 2034 hedefleri doğrultusunda sağlam bir ilerleme kaydedildiğine işaret ediyor. Bozan, "Eğer bu artış grafiği devam ederse, 2025 yılının sonunda 500 bin tonun üzerinde yük taşınmasını öngörüyoruz" diye sözlerine son verdi.